Tuesday, November 1, 2011

Mata Ku Bergerak

Uiks apakan itu? Cmne pulak kalu mata bergerak nieh..
Hah sejak 2 menjak niehh mata kanan aku asyik bergerak2 jew...hmmm siapa yang saya nak tengok ni? ehehehhe? orang kata nak tengok atau akan jumpa dengan orang jauh..owhh yeke?..klu gitu obcoz jumpe dgn mymak laa coz mymak 2hari ada kat umah aku tp skrg dah lik kampung hukhukk..tapi seme tue leh dpercayai ker?

Pastue semalam aku sesuka ati jer bciter dengan cik abang.. kata nieh mata kanan dok bgerak n bkedip jer..ada rezeki mau masuk kot..p2 cik abang pon kata alhamdulilah laa..tapi rezeki dr mana erk? so persoalan Nye yang mana satu yg buleh dpercayai hanya andaian xleh nak percaya bulat2 KAN!!..lgpon skrg sambil menaip mata kelopak mata asyikla bergerak.

Tapi pernah jugak org kata:-

Mata Kanan
~Kelopak mata sebelah kanan bahagian atas – nak tengok / akan berjumpa orang jauh atau lama terpisah 
  atau akan mendapat berita baik
~Kelopak mata sebelah kanan bahagian bawah – akan mendapat berita gembira

Mata Kiri
~Kelopak mata sebelah kiri bahagian atas – seseorang yang jauh atau lama terpisah teringin nak jumpa kita
~Kelopak mata sebelah kiri bahagian bawah – akan menangis (akibat berita kurang baik / musibah)

Tapi apapun alamatnya, aku  rasa cukup rimas dan terganggu, menyebabkan saya mencari kaedah bagaimana hendak menghentikan pergerakan ini. Menurut sumber yang saya jumpa di internet, katanya urutan di kelopak mata dengan perlahan mampu mengurangkan pergerakan tidak terkawal dan kata sumber itu lagi, keadaan otot di kelopak mata bergerak dengan sendiri (involuntary twitching of the eyelid) kerana keadaan letih atau stress.maybe tapi kalau ada berita atau rezeki yang akan datang aku syukuri..

Tapi kalau disebabkan berita yang kurang enak d'dengari aku minta dijauhkan..walaupon aku tahu yang Kuasa lebih M'getahui SegalaNyer..Wallahu‘alam....

No comments:

Post a Comment