Friday, November 11, 2011

Baby 11.11.11

KATA orang tarikh cantik senang hendak diingat. Benarkah itu saja yang dimaksudkan atau ada simbolik di sebalik pemilihan tarikh tersebut?
Tarikh lahir misalnya adalah sesuatu yang sudah ditentukan dari azali. Namun, bagi yang melahirkan anak secara pembedahan kadang kala berpeluang merancang dan memilih tarikh untuk melahirkan bayi mereka.

Untuk peristiwa bersejarah pula terutamanya hari pernikahan memang menjadi lumrah bagi sesetengah pasangan memilih satu tarikh yang menarik, bermakna serta mudah diingati semua.

Trend memilih tarikh yang cantik memang semakin popular apatah lagi apabila nombor yang dipilih berganda seperti 11.11.11 yang jatuh pada hari ini.

Selain mudah diingati, nombor tersebut juga tampak eksklusif pada pemiliknya dan seakan memberitahu kepada umum bahawa mereka adalah golongan yang sentiasa berada di hadapan atau nombor 1.

Pada kaum Cina pula, pemilihan nombor amat penting kerana mereka mempercayai ia berkait rapat dengan untung nasib seseorang.

Semua ini hanyalah kepercayaan sebuah budaya dan kaum sahaja. Kita hanya boleh menjadikan ia sekadar suka-suka dan tidak perlulah berlebih-lebih sehingga bertentangan dengan hukum syarak.

Ketibaan tarikh 11.11.11 tahun ini jatuh pada hari Jumaat, menjadi pilihan kebanyakan pasangan untuk disatukan.

Baby 11.11.11
Hospital Kuala Lumpur, Berat 3.2kg, Female
Baby nie..Anak kepada Adik Opismate KU
Tahniah buat pasangan tersebut dengan kehadiran 
Puteri Tersayang..


**Pada aku ada gak yg amat bermakna utk tarikh ini..haaa nak tahu apa yang sangat bermakna tue..tunggu next entry okeh!!Apa kesah erk?

1 comment:

  1. tengok baby nie, teringat masa aeish lahir macam tulah saya bedungkannya sama betul....

    tahniah pada pasangan tersebut...

    ReplyDelete