Thursday, April 7, 2011

Ayah..Ayahh Tengok Nieh..

Segalanyer tentang ayah..bila tgk ayah balik keja ker @pon balik dr mane2 jer..nampak jer muka ayah.."ayat yang akan keluar" Ayahhhhhh..amboi mmg kompom si kakak nieh anak ayah..p2 bl main ape2 n nak jugak tunjuk kat ayah..ayah tengok nie ayah..huhuhuu..ibu mane? Sian ibu kan sikit2 ayah..ini ayah itu ayah..Nape erk si kakak jadik begitu rapat dengan ayahNyer..maybe si kakak nengok ibu asik bkepit jer dengan adik..obcoz laa kena bkepit adik kan Fully BF so..adik nagis sikit cpt2 ibu pegi dekat adik..then bila kakak nk sesuatu "ibu akan berkata kakak jap erk" so ayah laa jadik sasaran seterusnyer untuk melayan kakak...

Sebab seterusnyer kdg si kakak selalu d'marahi oleh ibu coz time ibu nak tidokan adik, mula laa si kakak dtg myibuk..si adik uwaaa uwaaa n ibu nak mulakan sesi pujuk memujuk kakak pon myibuk diri kaco kaco n terus mgacaoo AHHH aHHH tensen ibu dah dtg haaa mula laa ibu nak marah pada kakak..(dlm ati ibu kena byk bsabar..byk2 mgucap tawww!!)

Oh NO no NO... ini bukan bermakna ibu abaikan kakak selamanyer..kakak kena phm erk..kakak dah ada adik ..hope 1 day kakak akan fhm seme ini coz kakak kan anak sulung n cth tuk adik2 nnt..jadik kakak yg the best in da world yer..Insyaallah

Fakta:
BEBERAPA kajian menunjukkan bahawa kehadiran ayah menyumbang terhadap kejayaan anak dalam setiap fasa kehidupan mereka. Kajian itu disimpulkan dalam Father Facts, Edisi Ketiga (1998), antaranya:


Bayi yang mempunyai ayah yang selalu bersama-sama anaknya dilapan minggu pertama, lebih berkemampuan menangani tekanan di alam persekolahan.


Anak yang rapat dengan ayahnya pada zaman kanak-kanak menjadi ejen`penyelesai masalah’ yang baik apabila dewasa berbanding kanak-kanak yang tidak dipedulikan oleh ayahnya.


Apabila anak lelaki dan perempuan dididik dan dibelai oleh ayahnya serta sentiasa di sampingnya, sikap mereka apabila dewasa menjadi lebih berinisiatif dan mampu mengawal diri.


Kanak-kanak yang mempunyai hubungan rapat dengan ayahnya ketika zaman tumbesarannya akan menjadi seorang remaja dan orang dewasa yang seimbang.

**Ada anak ayah disini..jom bciter

1 comment:

  1. mia anak papa jugak tp takat pukul 8 malam jek...pas 8 malam anak mama sbb nak nenen hahaha

    ReplyDelete