Sunday, March 6, 2011

Akak Bagi Pacifier Alamak Frustt!!

 
Tapi nak dijadikkan citer pd 2nd day time amik dorg dr umah pgasuh terkantoi puting terjatuh dr mulut bby boy..alahaii bkecai harapan..FRUST SGTTTT SERIUSS..time tue muka BS mcm serba salah n buat bodo..sikit dia xckp,,akak bg puting @ sebagainyer..skurang2nyer ckp laa..insyallah aku leh terima..yerlaa mybe dia kasi coz nk tenangkan bby dr ngis..aku accept tp smpai skrg dia still xckp..nak aku gtau bby mmg xamik pacifier serba salah pulak coz nnt dia buat hal xmo jaga ker..or ape anything kat my anak cmnerkan..so nasihat n pandangan org lain lebih baik bdiam shaja..so sampai skrg aku silent jer...
 
Mmg aku akui b4 nieh si kakak guna pacifier tp seme tue bsebab..coz si kakak byyk ragam skit..tp mmg beza dgn si adik..so aku pikirkan n tekad mmg xnak kasi pacifier..tp bila yang kita xnak kasi itula tjadik..serabut kepala pikirkan..then smlm bby mnangis jer..s'olah2 nak m'isap s'suatu..benda yang nk d'elakkan akhirnyer tpakse mgalah jgk..tpakse jgk beli pacifier p2 bila bg terus sedap dia m'isap adoii adoiii sedih n amat tekanan aku nengok..tp lps nie kat umah sdiri dengan skeras2nyer aku xkasi puting ksg..insyallah aku leh handle..amin..
 
Seme aku nak elak bukan ape..FAKTA..
 
"Penggunaan pacifier boleh menyebabkan baby keliru puting dan seterusnya menolak untuk breastfeed. Pacifier mmg xde apa kesan positif utk baby. Cuma pengasuh atau ibu ambil cara mudah utk tenangkan baby. Memang sifat baby suka menghisap. Alternatif lain, bg dia hisap jari sendiri. Hisap jari boleh buat dia belajar dan menghubungkan sel2 otak dgn lebih cpt."
 
Yuppp!! aku sokong 100% fakta tue..coz stelah mghantar bby selama 4hr dekat BS bila tiba time cuti bby dah mcm kurang nk isap secara direct..seme tue buat aku tertekan dahlaa tuk 2nd bby nie dah tekad nak fully BF tapi bila jadik mcmnie rase mcm down mcm2 tpikir..Ya Alah berikan aku kekuatan tuk tempuhi segala dugaan hambaMu nie utk fully BF..Seme nie yang terbaik tuk mybby..
 
*Muhammad Zahin anak kesayangan ibu plssss xmo nagis2 umah Mak (Pengasuh) jadik bby yang tbaik tuk  mak mjaga zahin yer..tido dgn senang..awak good boy utk ibu..ayah n kakak kan..pls ibu merayu sgt coz ibu dah tekad nak susukan awak spenuhnyer..semenie amat tbaik tuk awak..lap u my Anak..:*
 
 

1 comment:

  1. betul pasal fakta tueee.. xper, hopefully pasnie baby jadi gud boy pulak yeaa..

    ReplyDelete